Sunday 11 July 2010

Telemarkskanalan, endelig!

Ferien i år starter med en tur på Telemarkskanalen.
Avskjedsgaven fra IKT Grenland (takk Torkild) etter 9 gode år med styreinnsats var bl.a. en inspirerende bok om kanalens historie. Takk til min gamle kollega Gunnar Sanden som har laget boka. Den har inspirert oss til å ta første ferieuke på kanalen i egen båt. Jeg har invitert min beste halvdel, Merete, med på kanaltur i flere år uten hell.

Det året vi traff hverandre, 31 år siden (!), padlet jeg kanalen ned med faren min. Jeg hadde "hjemlengsel" og fikk min sporty far med på å gjøre unna padleturen i ett strekk. 105km i kano uten overnatting... det kalles forelskelse -eller fleksibelt farskap. Nå gleder jeg meg både til turen og overnattingene!

Turen starter hjemmefra imorgen.

Bildet nedenfor er tatt på verandaen i Brevik, en av Telemarks beste bosteder, og turens egentlige mål...


No comments:

Post a Comment