Thursday 15 July 2010

Flytsoner for folk og båter

Noe av det morsomste med en kanaltur er å møte folk! Slusinga gir en opplevelse av samarbeid, på likefot -uavhengig av rangsystemet "min er større enn din" som ofte preger midtsommersbåtkulturen. Som om vi var i samme båt..
Skippern på bildet er en av dem som fasinerte meg: Ragnar Kristiansen begynte tømmerhugst for 12 år siden. For å bygge en skute han hadde forelsket seg i. All fritiden i 12 år hjemme på Herre har blitt til en betagende vakker 42-foter, (må ha sett lii noasark-aktig ut?). Båten er et symbol på hva drømmer og skapertrang kan føre til. Ikke bare båter som liker å være i flyt..
"Ble du aldri fristet til å ta snarveier" spør jeg fasinert av detaljene. "Fristet var jeg nok, men hadde jeg begynt å slurve hadde jeg ikke orket å gjøre den ferdig."

No comments:

Post a Comment