Friday 16 July 2010

Kanalens hvite svane

På Dalen! Fortøyde på gjestebrygga igår kveld. All oppoverslusing unnagjort, og samtlige har vært gode opplevelser. Så mye hyggelig ungdom som har dette som sommerjobb! De liker best grått vær, ikke regn og ikke for varmt...

Bildet viser "velkomst-komiteen" på gjestebrygga. De prøver å fortelle at de var her først... Tror de er litt misunnelige, for baugen på båten vår har alltid minnet meg om en svane...

Kanalens vakreste hvite svane er nok Thor M Halvorsens nyoppussede passasjerbåt, Henrik Ibsen. Det vakreste bildet på min organiske minnebrikke er den flotte båten som seiler inn i øverste sluse på Vrangfoss. Fikk ikke tatt noe bildet på mobilen min (hele denne bloggen, tekst og bilder, er laget med mobilen).

Endepunktet for turen er den samme Thor Halvorsens Hotel Dalen. Middag her er et godt punktum! Atmosfæren i hotellet er spesiell. Og menyen liten og helt riktig! Vi spiste hjort og and, og deilige lokale oster! Jeg har en søster med hytte i Fyresdal, og vi møttes til middag på hotellet. Morsomt å reise med båt på tur til venner på fjellet!! Denne kvelden huskes til jeg blir gammel...

No comments:

Post a Comment