Monday 6 February 2012

Helterennet -en knall og kald opplevelse!

Denne helgen har 1300 deltatt på Helterittet, ski-versjonen av trippelen Telemarkhelten. Siden første konkurransen ble arrangert høsten 2010 har suksessen bare vokst . 430 deltok på løpet andre gang det ble arrangert, nærmere 700 på sykkelrittet, og i helgen var 800 påmeldt til konkurransen med tidtaking. Nærmere 700 kom i mål -resten valgte ikke å starte eller ble tatt pent hånd om av arrangøren.
I tillegg gikk nærmere 500 i trimklassen Raulands vakre ski-terreng.




Jeg har deltatt på de fleste av trippelens konkurranser. Som i fjor var jeg på plass også i årets skirenn, så langt den kaldeste turen med nummer på brystet.



-Bård, hvordan var det å gå maratondistansen i så ekstrem kulde?
-Turen var fin. Riktignok gikk jeg fortere og koste meg mer med naturopplevelsene underveis i fjorårets renn.
-Er du fornøyd med resultatet?
-Jeg er fornøyd! 90% går fortere enn meg, så skulle jeg få ambisjoner til neste år har jeg et veldig godt utgangspunkt. Men om jeg ikke er av de raskeste på ski, er jeg kanskje blant de lykkeligste. Det får du ikke målt, men er mye viktigere, er det ikke?
-Var kulda et problem?
-Det var 23 grader minus da juryen hadde sitt møte før rennet startet. Det er kaldt. Det ble varmere utover dagen, og jeg var heldig med påkledningen, så dette gikk mye bedre enn jeg fryktet! Men samarbeidsklima i dugnadsgjengen som står bak dette gjør meg stolt av å være telemarking. Det varmer!

Bjørn Richard Johansen, styreleder i TelemarkHelten har dette å si om dagen:

Veldig artig å ta del i et stadig voksende arrangement hvor all kompetanse i Telemarkhelten nå legges i lokalsamfunnet i Vinje og Tinn. Stor ros til våre samarbeidspartnere og spesielt Innovasjon Norge Telemark som har vært med å bygge arrangement- og merkevare-selskapet TelemarkHelten så langt.Mer info finner du her.

Mer om Innovasjon Norge sin Etablerertilskuddsordning, finner du her.

No comments:

Post a Comment